thumb image
úno 14, 2021 267

5 bylinek pro lepší spánek

Spánek ovlivňuje mnoho faktorů, hlavním z nich je stres a úzkost. Mnoho lidí, kteří prožívají stresovou situaci v práci, ve škole nebo v osobním životě mají problém se spánkem. Dost často se v takovém životním období pouze převalujeme a hlavou se nám honí myšlenky stále dokola. Pokud máte pocit, že vaše problémy nejsou natolik vážné, abyste museli nutně navštívit odborníka, níže vám uvádíme pět nejlepších bylinek pro lepší spánek.

 

————

Voňavá levandule

Levandule

Nejen její omamná vůně vás uchvátí, ale především má schopnost konejšit nervový systém. Pomáhá při nespavosti a zároveň snižuje pocit bolesti. Bylo také zjištěno, že levandule zlepšuje kvalitu spánku a pomáhá spát celou noc. o
Výborná je ve formě čaje s lžičkou medu. Nebo si můžete pomocí éterického oleje vytvořit relaxační atmosféru před spaním.

 

Všestranný heřmánek

Nejznámější bylinkou spojenou se spánkem je jednoznačně heřmánek. V lékařství je velmi všestranná. Pro nás je nejdůležitější vědět, že se heřmánek používá jako mírné sedativum. Lze ho tedy využít pro navození spánku, a to především u dětí.
Bohužel je heřmánek jednoduše napodobitelný levnějším, ale neúčinným rostlinným materiálem. Proto jej vždy nakupujte z ověřených zdrojů.
Heřmánek si můžete dopřát v podobě šálku čaje, koupele nebo oleje.

 

Kořen kozlíka lékařského

Ačkoliv je jeho květina známá svou atraktivní vůní, výtažek z kořene kozlíka lékařského vám tolik vonět nebude. Avšak pro

 své blahodárné účinky mu nepříjemnou vůni a pachuť můžeme odpustit. Tato bylina vám pocit únavy nenavodí, ale dokáže uvolnit tělo a utišit myšlenky. Můžete jej používat při velmi stresových situacích i v průběhu dne.
K dostání je ve formě tinktury, čaje i pilulky.

Nádherná magnolie vám dopřeje lepší spánek

magnolieTato méně známá bylinka je velmi účinným pomocníkem při odbourávání stresu. Dokáže zklidnit mysl a také tišit bolest. Zároveň má schopnost posílit činnost mozku a zlepšit paměť. Užívání čaje z magnolie má kořeny již v tradiční čínské medicíně, kde se používala pro úlevu od stresu.

 

Opomíjený šišák bajkalský

Šišák bajkalský je vhodný především pro ty, kteří jsou dlouhodobě vystaveni stresu. Je řazen do skupiny tzv. adaptogeny. To jsou přírodní látky v bylinkách, které mají pozitivní vliv na naši imunitu, zvyšuji odolnost vůči stresu a povzbuzují léčivé síly organismu. Doslova harmonizují funkční systémy v těle a pomáhají lépe zpracovat stres.
A právě Šišák dokáže pomoci při psychicky náročném období, přepracovanosti či pocitu vyhoření. Díky uklidňujícím účinkům pomáhá při nespavosti.

Léčebná kúra pro lepší spánek

Použijeme drcený kořen, ze kterého připravíme odvar. Čajovou lžičku kořene přelijeme ¼ l vroucí vody a necháme 10–15 minut odpočívat. Odvar užíváme 3x denně po dobu 6 týdnů. Během této doby neužívejte alkohol a po skončení si dejte minimálně 2 týdny pauzu od užívání. Tato kúra není vhodná pro těhotné a kojící ženy. A lidé, kteří užívají antidepresiva či trpí cukrovkou, by se měli před užíváním nejprve poradit s lékařem.

 

————

 

TIP NA ZÁVĚR:

 

Skvělou možností, jak využít bylinky ke spánku, jsou bylinné polštářky. Klidně si můžete vyrobit i vlastní. Stačí naplnit látkový vak svou oblíbenou směsí relaxačních bylinek, jako je levandule, meduňka, heřmánek a zašít jej.