thumb image
Kvě 09, 2021 381

7 tipů, jak zatočit s únavou

V současném moderním světě je naprosto běžné, že se cítíme unavení. Častokrát nám den uběhne lusknutím prstu, přebíháme od jedné činnosti k druhé. „Nemáme“ čas se na chvíli zastavit, abychom se zklidnili a načerpali energii. Na konci dne padneme únavou do postele a další den nanovo. Pokud přichází únava již během dne, stává se tento kruh ještě začarovanější. Častou příčinou případů únavy bývá stres, nekvalitní spánek, špatná strava a další faktory životního stylu. Vyzkoušejte tyto tipy a získejte zpět svou energii!

————

1. Dodržujte pitný režim

Správný pitný režim je důležitý pro správné fungování vašeho těla. Dehydratace může vést k poklesu energie. Navíc má negativní vliv na váš spánek. Vaše ústa a nosní dutiny se vysuší, což může vést ke chrápání a taky křečím v nohou. Lidé, kteří nemají dostatečný příjem vody, mají méně pocitu klidu, spokojenosti a pozitivních emocí.

————

2. Zmírněte stres a překonejte únavu

Stres vyčerpává, to všichni ví. Zbavit se ho je těžké a často i nemožné. Stresové situace se postupně stávají součástí běžných životů. Je ale možné se naučit stres lépe zvládat a být vůči nim více a více odolnější. Dopřejte pravidelně vaší duši, po čem touží. Ať už je to jóga, procházka, wellness či masáž. Vaše tělo se díky tomu zklidní, načerpá energii pro zátěžové situace a únava leckdy pomine.

————

3. Dopřejte si potraviny bohaté na železo

Nedostatek železa v těle způsobuje nemoc zvanou Anémie. Ta je přímo spojená s únavou. Zároveň oslabuje imunitní systém, což vede ke větší náchylnosti k nemocem a infekcím.
Tady je několik potravin, které obsahují železo:

• listová zelenina
• červené maso
• vnitřnosti (játra, ledvinky, mozek)
• luštěniny
• obiloviny (především quinoa)
• ořechy a dýňová semínka
• brokolice

————

Vynechejte kofein

Royal College of Psychiatrists doporučuje, všem, kteří se cítí unavení, vynechat kofein. Kofein sice na chvíli únavu potlačí (2-3 hodiny). Háček je v tom, že jeho odbourávání trvá až 7 hodin (v případě jednoho šálku kávy). To může vést k narušení spánkového cyklu.
Vyzkoušejte vynechat kofein po dobu jednoho měsíce, a sledujte, jestli se vaše únava zlepší. Tady jsou potraviny, které obsahují kofein:

• káva
• čaj (zelený a černý)
• cola
• energetické nápoje
• některé léky proti bolesti

————

 

Pohyb zahání únavu

Možná vás to překvapí, ale i pohyb vám může dobít baterky. Jen se to s ním nesmí přehnat. Dokonce i 15ti minutová procházka dokáže ze začátku pomoci. Klíčový je pravidelný pohyb (ideálně 2,5 hodiny mírně intenzivního cvičení týdně).

————

Kvalitní spánek zatočí s únavou

Nejen dostatečně dlouhý spánek (7-9 hodin) je pro tělo důležitý. Snad ještě důležitější je kvalita spánku, která spočívá v tom, že projdeme všemi fázemi spánku a dodržováním spánkové hygieny.

————

7. Přestaňte kouřit

Nejen dostatečně dlouhý spánek (7-9 hodin) je pro tělo důležitý. Snad ještě důležitější je kvalita spánku, která spočívá v tom, že projdeme všemi fázemi spánku a dodržováním spánkové hygieny.

————

Sečteno a podtrženo

Úroveň vaší energie se odvíjí od životního stylu. Po malých krůčcích začněte se změnami. Nejprve od těch, které vás nejvíce lákají až po ty, do kterých se vám nechce vůbec. Nárůst energie bude pozvolný, proto buďte hlavně trpěliví a odměňujte se dostatečným odpočinkem. Nezapomínejte na základy zdravého životního stylu, který v oblasti spánku klíčový.

 


Připojte s k naší skupině na Facebooku 🙂